خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/24 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

امارات به عنوان حامی جریان‌های تکفیری‌ نمی‌تواند ایران را متهم به حمایت از تروریسم کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اماراتی ها همواره از جریان های افراطی و تکفیری‌ها حمایت کرده اند از این رو نمی توانند ایران را متهم به حمایت از تروریست کنند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی مقامات اماراتی مبنی بر اینکه ایران به مداخله گری در منطقه و حمایت از شبه‌نظامیان تروریست می پردازد، گفت: امروزه کشورهای فرامنطقه ای در غرب آسیا حضور دارند اما اماراتی ها نسبت به اقدامات مداخله جویانه آنها موضع گیری نمی کند که امری قابل تامل است.



نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها و صهیونیست ها همپیمانان این کشور بشمار می روند از این رو حضور آنها در منطقه را مداخله گری نمی دانند اما رفتارهای ایران از نظر امارات مداخله گرایانه محسوب می شود.



وی با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا به وضوح بیان کرد که گروه تروریستی داعش را آنها ایجاد کرده اند، ادامه داد: این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران گروه افراطی و تروریستی را در منطقه از بین برد از این رو طرح چنین سخنانی جای تعجب دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایران قربانی پدیده تروریست در دنیا شناخته می شود از این رو صحبت های مقامات اماراتی نشان دهنده تحت تاثیر بودن سیاست های این کشور متناسب با راهبردهای ضدایرانی قدرت های فرامنطقه ای است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد اماراتی ها خودشان همواره از جریان های افراطی و تکفری ها حمایت کرده اند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه طی سخنان خود در هفتمین «نشست راهبردی ابوظبی» اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 307918
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار